streda 21. januára 2015

TOP 14 roku 2014 (double TAG)


Blíži sa koniec januára, no nič nám nebráni v tom, aby sme sa ešte na chvíľku obzreli za predošlým rokom a spravili krátky súhrn. U slovenskej youtuberky MirksBeauty sme našli celkom zaujímavý TAG – TOP 14 ROKU 2014. TAG obsahuje 14 kategórií - kozmetika, starostlivosť o pleť, vlasový prípravok, lak na nechty, oblečenie, pesnička, spevák, film, youtuber, aplikácia, kniha, blog, zážitok, káva/čaj - v ktorých treba uviesť svoje top produkty/veci/osoby. Nás kategórie zaujali, preto sme si povedali, že možno by zaujali aj vás.
Čo teda bolo pre nás v roku 2014 tým TOP? 
Odporúčame šálku kávy, prípadne čaju, lebo je to na dlhšie čítanie a poďme sa na to pozrieť.

1.) KOZMETIKA
Katka: Svoje kozmetické TOP záležitosti som zhrnula v článku mojich 10 naj produktov, preto mi neostáva nič iné, len si z nich jeden ten TOP vybrať. Je to ťažké rozhodovanie, ale moja voľba padla na paletku očných tieňov Nude'Tude od TheBalm. Ako som už v článku spomínala, je to skvelá paletka nude tieňov, ktorú používam takmer denno-denne a nedám na ňu dopustiť. Vykúzlite z nej líčenia na bežné nosenie ako aj špeciálne na rôzne príležitosti.

Dodka: Možno ste už zachytili v mojom predchádzajúcom článku, že som vychvaľovala maskaru od Astor. V minulom roku je teda pre mňa maskara ASTOR Seductive Codes No 1 (volume and definition) jednoznačný víťaz TOP produktov. Už mám dokonca druhú a keďže dlho-predlho som zháňala dobrú špirálu a skúsila množstvo rôznych značiek som šťastná, že som konečne našla svojho favorita!

2.) STAROSTLIVOSŤ O PLEŤ
Katka: Aby som len neopakovala moje naj produkty z predošlého článku, rozhodla som sa, že v kategórií starostlivosť o pleť vyberiem micerálne vody, ktoré som objavila v roku 2014 a stali sa mojim svätým grálom pri odličovaní. Nemám v nich žiadneho favorita – vyskúšala som L'oréal, Lirene a momentálne Biodermu a všetky sú skvelé.

Dodka: Pre mňa novinka roku 2014 a zároveň skvelý pomocník v boji proti čiernym bodkám je kórejský zázrak Pilaten - čierna zlupovacia maska. Zistila som, že zlupovacie masky sú pre moju pleť najlepšie. Mám po nich pocit čistejšej pleti a kedže mám mastnejšiu pleť, tak aj mastnota na pár dní zmizne. Kedže najviac na mňa zapôsobila práve táto čierna Pilaten maska, tak za seba ju môžem len odporučiť.

3.) VLASOVÝ PRÍPRAVOK
Katka: Takisto ako v predchádzajúcej kategórií – aby som sa neopakovala tak namiesto môjho favorita Balea oleja na vlasy vyberiem ako svoj TOP produkt šampón OGX - Renewing Argan Oil of Morocco. Kupovala som ho v Amerike na odporúčanie kolegyne a veru neoľutovala som. Je skvelý, vlasy zanecháva jemné, príjemné na dotyk a krásne vonia. Určite odporúčam!

Dodka: Ako top vlasový produkt vyberám radu prípravkov na vlasy DOVE Oxygen Moisture, ktoré som si obstarala na základe reklamy, pretože sľubovali nadýchané a objemné účinky na vlasy. Bola som veľmi zvedavá a po vyskúšaní aj príjemne prekvapená, že naozaj neklamali. Hneď po prvom použití som cítila, že vlasy sú úplne iné, lepšie, objemnejšie a hebké na dotyk. Pre mňa určite top vlasový produkt.

4.) LAK NA NECHTY
Katka: V prvom rade určite Essence – Colour&Go, vzhľadom na ich kvalitu a cenu (nail designy TUTU) a hneď za nimi americké Sinful Colors (ukážka napríklad TU), ktoré mne osobne veľmi sedia a majú na výber neuveriteľné množstvo odtieňov. Škoda, že ich nemáme v drogériách aj u nás :-/ 

Dodka: Ako som už viac krát písala, moje nechty sú asi najneposlušnejšie a najodolnejšie s akými som sa kedy stretla. Lak, ktorý mi vydrží ako-tak na nechtoch aspoň 2 dni, je u mňa top a milujem ho. Preto sa ťažko rozhodujem, ktorý je pre mňa úplne ten naj-naj, no mojou srdcovkou asi predsa len ostávajú laky z Avonu - Gel Finish, o ktorých som písala TU. Nedá mi tiež nespomenúť porovnateľné (čo sa týka výdrže), ktoré som dostala od Katky z US and A – Sinful ColorsWet'n'Wild – Megalast. To je proste kvalitka a vidno, že ide o dobré značky.
Zdroj
5.) OBLEČENIE
Katka: Kategória „oblečenie“ je trošku náročná keďže asi okrem spodného prádla nosíme v priebehu roka rôzne kúsky, ktoré prispôsobujeme počasiu. Ak by som si mala vybrať čo som najčastejšie nosila počas jesene, jari a zimy boli by to určite svetríky rôzneho tvaru, hrúbky, dĺžky. Dôvod je jednoduchý – praktickosť. Čo sa týka leta, tak sú to určite džínové kraťasyšaty. Keďže som leto strávila pri oceáne, kde teplota pod 28 stupňov spadla len ojedinele, najčastejšie som toho na seba dávala čo najmenej. Výnimkou bola len práca, kde som musela mať čierne nohavice a čierne tričko, takže tam som moc nemala čo kombinovať.

Dodka: Tak túto kategóriu je pre mňa ťažké vystihnúť. Je množstvo vecí, ktoré mi vo svete módy tento rok učarovali. No asi najväčším prevratom v mojom šatníku bolo zaradenie farieb. Totiž to, dlho-predlho som preferovala len čiernu farbu, potom sa postupne vyskytli náznaky sivej, občas bielej, či béžovej. No a minulý rok som si povedala, že už stačilo a snažila som sa spestriť tie fádne farby o ružovú, červenú, dokonca oranžovú, či fialovú. Zistila som, ktoré farby mi idú, ktoré môžem rovno odpísať a celkovo som spokojná s touto mojou mini šatníkovou revolúciou.

6.) PESNIČKA
Katka: Keď sa povie pesnička roku 2014 tak mne sa automaticky vybavil letný extrakomerčný hit Jason Derulo feat. Snoop Dogg – Wiggle. Táto vec mi bude navždy pripomínať leto, parties, oceán, Ameriku. Nenašlo sa jedno auto, jeden podnik, jeden dom, z ktorého by táto pesnička nehrala „na plné gule“. V USA to bola úplná „hystéria“, ľudia tam nosili tričká s nápisom Wiggle, počúvali to na mobiloch nahlas v autobuse a podobne. Či som chcela alebo nie, tá pesnička sa mi jednoducho dostala pod kožu.

Dodka: Rozmýšľam, premýšľam, lámem si hlavu, ale jediná čo mi napadá a spája sa mi s rokom 2014 je toľko obohratá pesnička od Sie – Chandelier. Hneď ako som ju počula prvý krát, tak som ju už nemohla vymazať z hlavy a hrala mi dokola a dokola. No a keď som si ešte k nej pustila ten šialený, uletený klip, tak u mňa vyhrala na celej čiare.  


7.) SPEVÁK
Katka: Toto je pre mňa veľmi náročná kategória, rozmýšľala som nad ňou asi najdlhšie. Vybrala som však mladých raperov (spevákov?), ktorých albumy sme počúvali v aute keď sme cestovali po východnom pobreží (nedobrovoľne – vďaka nášmu kamarátovi, ktorý sa počas 16 hodinovej cesty pasoval za DJa :D) a celkovo sa mi začal takýto „new-school“ páčiť. Takže pre mňa je to Sage the Gemini a Kevin Gates.

Dodka: Nad týmto som sa aj ja celkom zapotila, ale nakoniec som si pozrela môj mobilný zoznam najčastejšie prehrávaných interpretov a vyšli mi dvaja :D (kto by to bol povedal, že ešte aj v tomto budem podvedome nerozhodná). Musím povedať, že na hudbu mám dosť zvláštny vkus a aj títo dvaja interpreti sú úplne z odlišných kategórii, štýlov a ešte aj pohlavia. Takže speváčku pre tento rok u mňa vyhrala Lana del Rey s jej osobitným šarmom a neuveriteľnou charizmou a speváka Kanye West, ktorý ma so svojim „Yeezus“ albumom opäť odrovnal a v roku 2014 mi hral nespočetne veľa krát. 


8.)FILM
Katka: Pre mňa určite Interstellar, bez výhrad. Milujem filmy Christophera Nolana (Temný rytier najviac), milujem hudbu Hansa Zimmera, takže nie je o čom. Film je skvelý, ale čo mňa najviac dostalo bola práve hudba. Interstellar som videla v kine a pri niektorých scénach som vďaka dokonalej hudbe mala zimomriavky, fakt. Ak ste nevideli, určite odporúčam – na domácom kine, prípadne so slúchatkami a najvyšším volume :)

Dodka: Musím priznať, že minulý rok som filmy celkom zanedbávala. Skôr som vo voľnom čase uprednostnila seriály, ktoré sú pre mňa zaujímavejšie, detailnejšie, viac sa vcítite do príbehu a tým pádom aj lepšie spoznáte hlavné postavy. Tak som sa zapozerala do novej série Game of Thrones, konečne som si pozrela Breaking Bad a objavila som neskutočný True Detectives. Všetky tieto seriály sú majstrovské, takže len odporúčam. No a keby som mala vybrať film (z tých málo čo som videla), tak by to bol film, ktorý som videla len nedávno - Gone Girl - pútavý príbeh, zaujímavý film, ale napriek tomu u mňa nie úplne top.



9.)YOUTUBER
Katka: Počas roku 2014 som objavila veľa skvelých youtuberiek, hlavne začiatkom roka, keď som tým bola najviac pohltená. Spomedzi všetkých spomeniem jednu beauty youtuberku – Nicole Guerriero, ktorá mi veľmi sadla svojim vkusom a vystupovaním (samozrejme pre niekoho to môže byť príliš americké) a jednu pre mňa najcrazy osobu na svete – Jennu Marbles.

Dodka: Tak táto kategória vôbec nie je pre mňa :D Asi ma dosť z vás nepochopí, ale ja proste nemám rada youtube videá. Radšej si článok prečítam ako si ho mám pozrieť a počuť. Takže z toho vyplýva, že nepoznám ani veľa Youtuberiek. Jediná koho si občas pozriem je známa američanka Carli Bybel a Katka ma namotala na Jennu Marbles, ktorá je neskutočne vtipná, uletená a prirodzená.
Nicole Guerriero                                 Jenna Marbles                                       Carli Bybel

10.)APLIKÁCIA
Katka: V mobile najčastejšie využívam aplikácie sociálnych sietí (asi ako väčšina ľudí), no nezačala som s tým v roku 2014. Aby som teda úprimne zodpovedala túto kategóriu, tak veľmi často som v roku 2014 a aj teraz využívala aplikácie filmových databáz – CsfdImdb. Filmy a seriály sú mojim veľkým hobby (mohli ste čítať už TUTU), takže rada skúmam novinky a zaujímavosti z filmového priemyslu :)

Dodka: Kedže ma vo voľnom čase baví upravovať fotky a skúmať všetky tie nástroje, tak aj moja najobľúbenejšia mobilná aplikácia je z tejto kategórie. Prehľadala a vyskúšala som ich už celkom dosť, ale najviac ma zaujala aplikácia PicsArt, v ktorej nájdete všetko pekne pokope. Môžete obrázky orezať, pridať text, urobiť koláž, pridať clipart, rám, zmeniť expozíciu a samozrejme pridať najrôznejšie efekty. Určite vyskúšajte! :)

11.)KNIHA
Katka: Musím sa priznať, že v roku 2014 som knihy bohužiaľ vyradila ďaleko dole v mojom „hodnotovom rebríčku“. Nie som na to moc hrdá, pretože milujem čítanie kníh. Podieľalo sa na tom viacero faktorov – štátnice a diplomová práca (kedy som knihy čítala veľmi a veľa, ale bohužiaľ nie také, ktoré by som si sama vybrala), práca v zahraničí a konečnom dôsledku aj blogy, pretože som radšej skúmala blogger ako zobrala do ruky knihu. Aby však ani táto kategória neostala prázdna, spomeniem jednu knihu, ktorú som čítala v lete počas voľného času - George R.R. Martin - Game of Thrones, prvý diel (v anglickom originály). Určite sa chcem časom prelúskať cez všetky diely, aby som predbehla seriál a vedela tak, ako sa príbehy rozvíjajú v knihe a mohla ich porovnať so seriálom.

Dodka: Momentálne naozaj nie je moc času na knihy, ale v minulom roku som stihla prečítať skvelú detektívku od Sophie Hannah – Agatha Christie Vraždy s monogramom. Autorka sa snažila nadviazať na svetovo známu Agathu Christie a jej príbehy o geniálnom detektívovi Herculovi Poirotovi, čo sa jej aj podarilo, pretože som bola taká namotaná a nedočkavá, že som knihu doslova „zhltla“ za pár hodín. Do nového roku si však jednoznačne dávam záväzok čítať viac.

12.)BLOG
Katka: Dá sa povedať, že takmer všetky blogy som objavila v roku 2013 a 2014 takže je veľmi ťažké vybrať jeden, ktorý by bol TOP. Na pravej strane nášho blogu si môžete pozrieť, ktoré blogy rady čítame. Ale ak teda musím vybrať jeden, bol by to blog Pusa zpátky z USA, ktorý som objavila v minulom roku a Katka, ktorá blog píše mi je veľmi sympatická, vždy sa teším na nový článok a rada si od nej nechám poradiť.

Dodka: Pravdupovediac, osobne moc blogy nečítam (trošku paradox ja viem), pár ich mám uložených v obľúbených, sem-tam si niečo zaujímavé prečítam, kuknem novinky a tým to hasne. Inak blogy zneužívam najmä na recenzie produktov, ktoré ma zaujímajú, prípadne sa inšpirujem na tých, ktoré sú najmä o móde a fotkách. Mojimi obľúbenými sú napr. slovenský blog thedominica.sk, poľský MAFFASHION, alebo český Ilovemakeupandfood.
Zdroj
13.)ZÁŽITOK
Katka: Už mi je to až trápne to dokola opakovať, ale mojim určite naj naj zážitkom nielen v roku 2014 ale asi aj celoživotne bol 4-mesačný pobyt v USA. Takže vlastne je to nekonečné množstvo zážitkov spojené do jedného. Bolo to leto, na ktoré nikdy nezabudnem, veľmi dúfam, že sa mi tam ešte podarí dostať. Ameriku som si veľmi obľúbila. Samozrejme, má svoje nevýhody, ako každý štát, ale stále si stojím za tým, že by som tam určite chcela nejaký čas žiť (určite nie natrvalo, to by mi asi naše malé Slovensko už moc chýbalo). Jednoducho, pobyt v Amerike je pre mňa obrovským zážitkom či už z pohľadu skúseností a vedomostí alebo z pohľadu zážitkov, ktoré som prežila počas 3 mesiacov v práci a mimo nej a počas mesiaca cestovania po východnom pobreží a Karibiku. 

Dodka: Keď som začala uvažovať nad touto kategóriou, tak som prišla na to, že nejako extra-mega-super zážitkov za rok 2014 ani nemám. Keby som rozkúskovala celý rok, tak som prežila mnoho príjemných, pekných, pozitívnych chvíľ ale žiadna z nich nejako extra nevytŕča. Jediný zážitok, ktorý by som vybrala a vyzdvihla je ukončenie školy a následná promócia. Bola som taká natešená, že už to mám za sebou a taká na seba hrdá, že by som sa aj vznášala. Jednoducho skvelý pocit, keď si idete po diplom (všetky oči na vás), rodina plače od šťastia, stojíte pri svojich spolubojovníkoch spolužiakoch a cítite úplnú voľnosť. No neopísateľná krása! 
A ešte jedna skvelá vec sa mi stala, že som si konečne urobila vodičák a to bol pre mňa teda tiež poriadny zážitok. :D

14.)ČAJ/KÁVA
Katka: Prvotný názov tejto kategórie bol len „čaj“. Keďže ja čaj nepijem takmer vôbec, pozmenili sme to na kategóriu „Káva/Čaj“. Mojimi TOPkami medzi kávami je určite Nescafé Gold, ktorú pijem každý deň a Mocha Chiller Iced Coffee (ľadová káva) zo 7eleven, ktorú som pila denne v USA a nemohla som sa jej nabažiť aj keď bola neskutočne sladká :)

Dodka: No kávu ja môžem a veeeľa! Doslova hektolitre, najmä takú zrnkovú (smeťavú ako ju niekto volá), ale nemám žiadneho obľúbenca. V Anglicku som si našla jednu parádnu z Etiópie, ale u nás sa k takým ťažko dostanem, tak najčastejšie klasika Popradská. A k čaju sa veľmi nemám, no keď už čaj tak jednoznačne zelený od Teekane – opuncia. Ten je proste dokonalý, úžasná príchuť a netreba do neho nič pridávať (žiadny cukor, žiadny citrón) – najlepšie chutí len taký, sám o sebe.
Zdroj


V komentároch pri GIVEAWAY sa veľa z vás vyjadrilo, že TAGy vás bavia a takisto vás zaujímajú naše životy, tak sme to spojili a napísali tento TAG. Veríme, že vás zaujal a že sa s nami podelíte o svoje TOPky v komentároch :) 

Keďže sa pri TAGu patrí niekoho označiť, náhodne sme vybrali tieto blogerky -
Gabrielle (Blog De La Licorne)
Bellatrix (Beauty by Bellatrix)

Dúfame, že si nájdu čas a nomináciu príjmu. Takisto označujeme všetkých, ktorí by mali chuť a čas a chceli sa podeliť o svoje naj z roku 2014. Ak sa rozhodnete TAG spraviť alebo ste ho už robili, poprosíme Vás o link do komentárov, veľmi rady si ho prečítame.


13 komentárov:

  1. Veľmi pekný článok! Som rada že niekto v mojom tagu pokračoval a že sa šíri dalej :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeme za pochvalu a zároveň ešte raz za inšpiráciu :) Dúfajme, že od nás sa bude šíriť ešte ďalej... :)

      Odstrániť
  2. Jee baby super článok :) Tagy veľmi nečítam, ale toto ma naozaj zaujalo ...
    Mali ste krásny rok dievčence, a prajem vám aj za Marry, aby aj tento bol minimálne taký skvelý ;* Missy
    LIPSTICKS JUNGLE

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeme Missy za krásny komentár ♥
      Takisto Vám prajeme utra-mega-supiš rok :)

      Odstrániť
  3. Tá nude paletka vyzerá skvelo, len ja mám toľko paletiek, že už si žiadnu tento rok asi nekúpim :D

    http://baribircak.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Možno niekedy keď bude chuť nejakú ďalšiu do zbierky prišupnúť :)

      Odstrániť
  4. Jej ďakujem! To je skvelý TAG! Určite sa zapojím ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dievčatá, ešte raz ďakujem za označenie a mojich top 14 si už môžete prezrieť na blogu...Aknelka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tuším, že ten odkaz nefunguje, tak ešte raz:http://aknelka.blogspot.sk/2015/01/tag-top-14-roku-2014.html

      Odstrániť

Ďakujeme krásne za Vaše komentáre ♥♥♥